V súčasnosti sú mladí presbyopi (ľudia, ktorí majú potrebu nosiť okuliare diaľka/blízko) taktiež nazývaní ako Generácia X. Je to generácia narodených v rokoch 1965-1980. Táto generácia žije inak v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami.
Špecifické vlastnosti Generácie X:
- 1/3 pracovnej sily v rámci EU tvoria ľudia Generácie X
- priemerný vek pre rozhodnutie mať prvé dieťa narástol na 30r.
- nakupujú 2x viac produktov online, aby ušetrili čas
- chcú všetko vyvážiť: kariéru, rodinu, koníčky
- prvá generácia, ktorá vyrastala s počítačom
Tento moderný život má dopad na zrakové potreby tejto generácie. Títo ľudia vykonávajú viacero aktivít v priebehu dňa, rýchlo prechádzajú z jednej činnosti do druhej a striedavo pozerajú do diaľky aj do blízka. Dnešní presbyopi očakávajú, že si udržia svoje tempo a nechcú byť obmedzovaní. Potrebujú plynule prechádzať z jednej úlohy na druhú v rámci svojho nabitého a rýchleho života. Objem videnia je momentálne novým kritériom pre presbyopov v rámci dynamického videnia v oblasti na dĺžku paže t.j. vzdialenosť 40-70cm.
Všetko vďaka kombinácií 4 revolučných technológii:
NANOPTIX
Nanoptix prakticky eliminuje rušivý plávajúci efekt a užívatelia si tak môžu vychutnať rovnováhu pri pohybe. Technológia Nanoptix rozdelí okuliarovú šošovku na tisíce malých častí, ktoré stabilizujú vychýlenie lúčov.
SYNCHRONEYES
SynchronEyes technológia berie do úvahy fyziologické rozdiely medzi oboma očami, ktorá zaisťuje extra veľké zorné pole a nositelia tak zažívajú širokouhlé videnie.
XTEND
Xtend prináša ostré videnie na niekoľko vzdialeností v rovnakom uhle pohľadu; uživatelia tak môžu ľahko zachytiť každý detail na dĺžku paže a to aj v pohybe.
4D TECHNOLOGY
Exkluzívna technológia 4D Technology zohľadňuje pri výpočte okuliarovej šošovky dominantné oko pre videnie a zabezpečuje tak nositeľovi okamžitú reakciu. Obdobne ako sa v populácii vyskytuje pravorukosť a ľavorukosť, je dominantné oko určujúce pre naše videnie. Určenie dominantného oka je potrebné vykonať alebo potvrdiť špeciálnym meraním.
V súčasnej dobe bola personalizácia progresívnej šošovky viac orientovaná na videnie do diaľky ako na videnie do blízka. Zatiaľ čo parameter Návyky pri Videní do Blízka (NVB) je kľúčom k poskytnutiu najlepšieho možného videnia a posturálneho komfortu. Videnie do blízka zahŕňa reakciu držania celého tela t.j. hlavy, krku, lakťov a ramien.
NVB poskytuje nositeľom presvedčivú skúsenosť už v očnej optike. Varilux X Series v kombinácii s novým NVB meraním prináša plynulosť a adaptáciu.
Mgr.Zuzana Hasajová
Podobné články
Dolce & Gabbana kolekcia jar/leto 2022
Dolce & Gabbana je talianska módna značka, ktorú založili v roku 1985 módni návrhári Domenico Dolce a Stefano Gabbana. Medzi ich najznámejších klientov patria napríklad...
Hailey Bieber X Vogue Eyewear kolekcia na leto 2022
Vogue Eyewear oslavuje začiatok novej sezóny s módnou múzou a modelkou Hailey Bieber, ktorá je nová žiarivá ambasádorka a nový kreatívny člen tímu Vogue. Cieľom...
Ako správne dezinfikovať okuliare?
Správnu starostlivosť, čistenie a dezinfekciu okuliarov netreba podceňovať. Chceme predsa aby nám naše okuliare slúžili čo najdlhšie. Správne návyky Vám pomôžu zbaviť sa všetkých nečistôt,...