- Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky ( ďalej tiež "obchodné podmienky") upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Nerea, s.r.o., so sídlom Agátová 1929/6, 052 01 Spišská Nová Ves, IČO: 46 935 924, zapísaná v OR Mestského súdu KE, odd.: Sro, Vložka č.: 31218/V, DIČ: 2023657438, (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, prostredníctvom objednavkového formulára na internetovom obchode ( ďalej len "kúpna zmluva") a sú jej neoddeliteľnou súčasťou. Predavajúci prevádzkuje internetový obchod na webowej stránke, umiestnenej na adrese www.optikaoravcova.sk (ďalej len "webová stránka"), prostrendníctvom odkazu e-shop na webovej stranke.
Prevádzkovateľom internetového obchodu www.optikaoravcova.sk a zároveň predávajúcim je spoločnosť:
Nerea, s.r.o.
Agátová 1929/6
052 01 Spišská Nová Ves
IČO: 46935924
IČ DPH: SK2023657438
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, Vložka č. 31218/V, oddiel: Sro.
Číslo účtu : SK4211110000001196357005
e-mail: info@optikaoravcova.sk
tel.: 0911 307 330
Maloobchodná predajňa:
Optika Oravcová
Zimná 58
052 01 Spišská Nová Ves
Zodpovedný vedúci: Alžbeta Oravcová
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. 055/6220781 , fax. 055/6224547
www.soi.sk
Orgánom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia.
Adresa na doručovanie:
Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27
E mail: ars@soi.sk, adr@soi.sk
Tel.: +421 2 582 72 123,
Poverené fyzické osoby, ktoré v mene subjektu alternatívneho
riešenia sporov riešia spory (akademický titul, meno, priezvisko,
dĺžka funkčného obdobia):
Mgr. Ing. Petra Píšová, LL.M.
Bc. Ing. Monika Sartorisová
Mgr. Miloš Šulgan
JUDr. Martina Sujová
Mgr. Peter Liščinský
Mgr. Miroslava Poláková.
1.2. Tieto obchodné podmienky na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania, sa neuplatňujú.
1.3. Kupujúci a predávajúci (ďalej ako "zmluvné strany") môžu dohodnúť v kúpnej zmluve ustanovenia odlišné od obchodných podmienok. V kúpnej zmluve majú odlišné dojednania aplikačnú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok. Novo dohodnuté podmienky kúpnej zmluvy nesmú byť v rozpore s inými všeobecne záväznými právnymi predpismi (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.)
1.4. Neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy sú ustanovenia týchto obchodných podmienok. Predávajúci môže znenie obchodných podmienok meniť a dopĺňať. Po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok sú práva a povinnosti už vzniknuté nemenné. Aktuálne platné znenie obchodných podmienok bude zverejnené na internetovej stránke predávajúceho. Všetky zmeny budú v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky.
1.5. Kupujúci uzatvorením kúpnej zmlúvy dáva súhlas s obchodnými podmienkami a vyhlasuje, že sa s nimi dôkladne oboznámil. Zároveň berie na vedomie spracovanie svojich osobných údajov podľa zákona o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 18/2018 Z.z. t.j. údajov nevyhnutných na plnenie kúpnej zmluvy.
2. Objednanie tovaru – uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1. Kúpna zmluva sa uzatvára na základe návrhu, ktorý zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho. Predmetom kúpnej zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len "objednávka").
2.2. Webová stránka predávajúceho obsahuje informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane nákladov spojených s balením, dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru nezahŕňajú náklady spojené s dodaním tovaru. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované na webovej stránke predávajúceho. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
2.3. Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár (ďalej spoločne tiež len "objednávka") vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
2.3.1 objednávanom tovaru (objednávaný tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
2.3.2 spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
2.3.3 informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru.
2.4. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "ZAPLATIŤ". Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte či v objednávke (ďalej len "elektronická adresa kupujúceho").
2.5. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
2.6. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktoré je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na elektronickú adresu kupujúceho. V prípade, ak si kupujúci zvolí pri objednávke spôsob zaplatenia platobnou kartou, Apple Pay alebo Google Pay, vzniká zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim až potvrdením zaplatenia objednávky.
2.7. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na vlastné internetové pripojenie, náklady na vlastné telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
- a) v prípade potvrdenia objednávky formou akceptácie dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, lehote, kvalite, zabaliť ho a zabezpečiť prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
c) zaslať potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvalom nosiči, ako napríklad cez e-mail. Potvrdenie je povinný zaslať bezodkladne a musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.6. obchodných podmienok vrátane formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
d) najneskôr spolu s tovarom odovzdať kupujúcemu v elektronickej alebo písomnej forme všetky potrebné doklady na prevzatie a užívanie zakúpeného tovaru a tak isto ďalšie doklady, ktoré sú predpísané platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky ako napríklad návod v slovenskom jazyku, dodací list, záručný list a daňový doklad.
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny kupujúcim za dodaný tovar.
3.3. Ak v prípade nedostupnosti tovaru alebo vypredania zásob, nie je predávajúci schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote uvedenej v odoslanej objednávke alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je povinnosťou predávajúceho ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie, poprípade možnosť zrušenia objednávky (storno objednávky). Storno objednávky je možné zaslaním e-mailu kupujúcim. V prípade uhradenia kúpnej ceny kupujúcim alebo jej časti, je povinnosťou predávajúceho vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o storne objednávky, kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
Pokiaľ nedôjde k prijatiu náhradného plnenia kupujúcim, ponúkané predávajúcim, alebo kupujúci nestornuje objednávku, je predávajúci oprávnený neakceptovať objednávku čím nedôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy. V prípade uhradenia kúpnej ceny kupujúcim alebo jej časti, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa rozhodnutia o neakceptovaní objednávky.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Predávajúci oboznámil kupujúceho o povinnosti zaplatiť kúpnu cenu. Táto povinnosť je súčasťou objednávky.
4.2. Práva kupujúceho: Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
4.3. Povinnosti kupujúceho:
a) zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu predávajúcemu v dohodnutej lehote splatnosti, vrátane nákladov za doručenie objednaného tovaru,
b) prevziať tovar, ktorý bol objednaný a dodaný
c) v dodacom liste potvrdiť prevzatie tovaru svojim podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby.
Dodacie a platobné podmienky
5.1. Pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu je uvedená obvyklá dostupnosť tovaru aj s termínom jeho expedície.
5.2. Dodacia doba tovaru
- ak je tovar na sklade predávajúceho alebo v predajni, potom je odoslaný najneskôr do konca druhého pracovného dňa od potvrdenia objednávky
- ak je tovar na sklade u dodávateľa, potom je odoslaný spravidla do 10-12 pracovných dní
- v prípade niektorých tovarov môže byť dodacia doba aj dlhšia, o čom je však kupujúci informovaný do 2-3 pracovných dní od prijatia objednávky
5.2.1. Doručenie je do 48 hodín od odoslania tovaru. Doručovanie sa vykonáva počas pracovných dní.
5.2.2. O dodacej lehote a termíne dodania bude predávajúci kupujúceho informovať pri potvrdení objednávky e-mailom, SMS alebo telefonicky. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v súlade s obchodnýcmi podmienkami
5.2.3. V prípade platby prevodom na účet je kupujúcemu tovar odoslaný až po pripísaní peňazí na bankový účet predávajúceho.
5.2. Predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ sa nedohodli v kúpnej zmluve inak. Pokiaľ si túto povinnosť predávajúci nesplnil, môže ho kupujúci vyzvať, aby dodal vec v ním určenej primeranej dodatočnej lehote. Ak nedôjde k dodaniu veci ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy.
5.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.4. Zobrazenie tovaru na ľubovoľnej internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len ilustračné.
5.5. Povinnosťou kupujúceho je prevziať tovar na mieste dohodnutom v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len "miesto"). Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“).
5.6. Pokiaľ, predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto a v časovom rozsahu, je povinnosťou kupujúceho prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, prevzatie tovaru osobou splnomocnenou kupujúcim. Kupujúci je povinný podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny, o doručení a o odovzdaní tovaru. Povinnosťou tretej osoby splnomocnenej na prevzatie tovaru je predložiť predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky. Okamihom doručenia tovaru kupujúcemu sa tovar považuje za dodaný. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny, doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
5.7. V prípade potreby opakovať dodanie tovaru z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste a v časovom rozsahu alebo ak kupujúci neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí časového rozsahu, bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady škody vo výške skutočných nákladov za vzniknutú škodu za pokus o neúspešné doručenie tovaru na miesto.
5.8. Povinnosťou kupujúceho je kontrola prijatej zásielky, obalu tovaru a tovaru, ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho, napríklad kuriéra. Pokiaľ bude zistená vada tovaru, je povinnosťou zástupcu predávajúceho umožniť kupujúcemu vyhotovenie záznamu o povahe a rozsahu vady tovaru, správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. S takto vyhotoveným záznamom, doručeným predávajúcemu môže kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8 obchodných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho alebo ním určenej osoby. Pokiaľ kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadami, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci.
5.9. V prípade nedodania tovaru predávajúcim, je kupujúci oprávnený v lehote uvedenej v bode 5.2. týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný kupujúcemu vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť bez zbytočného odkladu od okamihu doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy. Peňažné prostriedky sa prevedú na bankový účet, ktorý určí kupujúci.
5.10. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
a) v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke;
b) bezhotovostne platobnou kartou;
c) bezhotovostne prevodným príkazom alebo vkladom na účet predajcu vedený v banke uvedenej v bode 1.1. obchodných podmienok na základe zálohovej faktúry, alebo na základe údajov poslaných predávajúcim kupujúcemu.
d) v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere v predajni uvedenej v bode 1.1. obchodných podmienok.
5.11. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s dodaním tovaru v dohodnutej výške podľa zvolenej varianty dodania. Ak nie je uvedené vyslovene inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
5.12. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie v bode 5.2.3. obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.
5.13. V prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby a platby prostredníctvom prevodu na učet je kúpna cena splatná uzatvorením kúpnej zmluvy. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
5.14. Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky v zmysle bodu 2.5. obchodných podmienok resp. k potvrdeniu zaplatenia objednávky v prípade, že si kupujúci zvolil pri objednávke spôsob zaplatenia platobnou kartou, Apple Pay alebo Google Pay, požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
5.15. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
5.16. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak ustanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb realizovaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad - faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.
6. Kúpna cena
6.1. Kúpna cena za tovar, ktorá bola dohodnutá v kúpnej zmluve medzi kupujúcim a predávajúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna cena"). V prípade ak je kúpna cena uvedená v akceptácii objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru.
6.3. Pri zaplatení kúpnej ceny bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, sa považuje za deň platby, okamih kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.4. Povinnosťou kupujúceho je zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.5. Predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
8. REKLAMAČNÝ PORIADOK (zodpovednosť za vady, vytknutie vady)
Na zodpovednosť za vady a práva zo zodpovednosti za vady sa vzťahujú ustanovenia §§ 618 až 626 Občianskeho zákonníka.
8.1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.
8.2. Pri použitom tovare sa predávajúci a kupujúci, ako spotrebiteľ, môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v bode 8.1. obchodných podmienok, nie však kratšej ako jeden rok od dodania tovaru.
8.3. Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou tovaru, ak
- a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo
- b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci.
8.4. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predaného tovaru, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (body .... - ...), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (body .... - ...).
8.5. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim.
8.6. Vadu možno vytknúť v predajni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím kúpnej zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo na adrese predajne predávajúceho a to aj vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je zverejnený na webstránke predávajúceho alebo priložený v akceptácii objednávky zaslanej na elektronickú adresu kupujúceho. Prílohou vytknutia vady je kópia pokladničného dokladu alebo faktúra predávajúceho vystavené pri uzavretí kúpnej zmluvy.
8.7. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adresu elektronickej adresy kupujúceho. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
8.8. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adresu elektronickej adresy kupujúceho. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
8.9. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
8.10. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 8.9. druhej vety.
8.11. Predávajúci opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci tovar požadoval.
8.12. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar predávajúcemu osobne v predajni predávajúceho alebo odoslaním na adresu predajne predávajúceho uvedenú v bode 1.1. obchodných podmienok. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť.
8.13. Predávajúci dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Predávajúci môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
8.14. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradného tovaru, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného tovaru, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného alebo náhradného tovaru zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
8.15. Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred jej výmenou.
8.16. Predávajúci zodpovedá za vady náhradného tovaru podľa bodov 8.1. až 8.3. obchodných podmienok.
8.17. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak
- a) predávajúci tovar neopravil ani nevymenil,
- b) predávajúci tovar neopravil ani nevymenil v súlade s bodmi 8.12. a 8.14. obchodných podmienok,
- c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 8.10. obchodných podmienok,
- d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
- e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
- f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
8.18. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.
8.19. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 8.17. obchodných podmienok, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
8.20. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
8.21. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie tovaru, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci tovar v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie tovaru predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
8.22. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
8.23. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
8.24. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
8.25. Informácie o servisných miestach a určených osobách pre záručný a pozáručný servis poskytne predávajúci prostredníctvom e-mailu na elektronickú adresu kupujúceho..
- Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a elektronickú adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a elektronickú adresu.
9.3. Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu.
9.4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ZOOU“) predávajúci ako prevádzkovateľ v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúva osobné údaje kupujúceho s jeho súhlasom ako dotknutej osoby, a spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
9.5. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.
9.6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
9.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ZOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných podmienkach.
9.8. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade ZOOÚ bude získavať osobné údaje, ako sú uvedené týchto obchodných podmienkach osobitne, a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
9.9. Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa bodu 9.5. týchto obchodných podmienok na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním. Dotknutá osoba môže súhlas odvolať rovnakým spôsobom, akým súhlas udelila.
9.10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1.1. obchodných podmienok,
b) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v akceptácii,
c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim,
d) že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a elektronickú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou
a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a elektronickú adresu, ak je kupujúci právnickou osobou,
e) že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť,
9.11. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.
9.12. Kupujúci má právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom týkajúcich sa kupujúceho, právo na opravu osobných údajov, právo na vymazanie osobných údajov a právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov, právo namietať spracúvanie osobných údajov, ako aj právo na prenosnosť osobných údajov.
9.13. Kupujúci má právo podať návrh na začatie konania podľa § 100 ZOOÚ.
9.14. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať
a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané,
b) účel spracúvania osobných údajov,
c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave v rozsahu:
I) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,
II) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa ZnOOÚ,
d) vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
e) vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
f) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených
záujmov v rozsahu najmä
I) poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podľa ZOOÚ, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,
II) informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
III) okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
IV) formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
V) tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,
g) opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
h) likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
i) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu ZOOÚ alebo iného platného právneho predpisu SR.
9.15. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči:
a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
b) využívaniu osobných údajov na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
c) poskytovaniu osobných údajov na účely priameho marketingu.
9.16. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa ZOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
9.17. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa tohto čl. obchodných podmienok, resp. vyhovieť požiadavkám kupujúceho podľa ZOOÚ a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.
9.18. Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa ZOOÚ; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania.
9.19. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu na ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.
9.20. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa tohto čl. obchodných podmienok, resp. vyhovieť požiadavkám kupujúceho podľa ZOOÚ a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.
9.21. Obmedzenie práv kupujúceho podľa ZOOÚ predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu na ochranu osobných údajov.
9.22. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade s ZOOÚ pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené tretím stranám, s ktorými má predavajúci uzatvorene zmlúvy o poskytovaní reklamných a marketingových službách.
9.23. Všetky naše on-line aktivity sú v súlade s európskymi právnymi predpismi (Nariadenie Európskeho parlamentu číslo 2016/679 z 27.4.2016 .- GDPR, Smernicou Európskeho parlamentu č. 2016/680 z 27.4.2016 , a právne predpisy Slovenskej republiky Zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov, Zákon o elektronickom obchode, atď.). Zásady ochrany osobných údajov pokrývajú manipuláciu s tými údajmi, ktoré o vás získame pri návšteve a používaní našich internetových stránok.
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Pokiaľ dôjde k nemožnosti splniť svoje povinnosti zo strany predávajúceho, vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy, z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
10.2. Odstúpenie kupujúceho, ako spotrebiteľa, od zmluvy uzavretej na diaľku
10.2.1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) okrem zmluvy, ktorej predmetom je
- a) poskytnutie služby, ak
- došlo k úplnému poskytnutiu služby a
- poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
- b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
- d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
- h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
- i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
- j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
- k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
- l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
- m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
- dodávanie digitálneho obsahu začalo a
- spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu
10.2.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku aj bez uvedenia dôvodu v súlade s ust. § 19, § 20 a nasl. zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru kupujúcim, ako spotrebiteľom, resp. do 14 dní od uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby.
10.2.3. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim, ako spotrebiteľom, okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
- a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
10.2.4. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
10.2.5. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho, ktoré vyjadruje vôľu kupujúceho odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
10.2.6. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 10.2.2. obchodných podmienok sa považuje za zachovanú, ak kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.
10.2.7. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak predávajúci na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.
10.2.8. Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
10.2.9. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa znáša kupujúci len náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
10.2.10. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
10.2.11. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
10.2.12. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.
10.2.13. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť kupujúcemu platby podľa bodu 10.2.11. obchodných podmienok pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
10.2.14. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa bodu 10.2.11. obchodných podmienok rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo predávajúceho dohodnúť sa s kupujúcim na inom spôsobe úhrady, ak kupujúcemu nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
10.2.15. Zásielky kupujúceho na dobierku nebudú preberané predávajúcim. Pred odoslaním sa odporúča tovar a zásielku poistiť.
10.2.16. Ustanovenia bodu 10.2. obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.
11. Alternatívne riešenie sporov
11.1. Kupujúci má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho ako spotrebiteľa. Ak predávajúci do 30 dní na žiadosť neodpovie alebo na ňu odpovie odmietavo, kupujúci ako spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z.z. sú subjektom ARS orgány uvedené v bode 1.1. týchto obchodných podmienok a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky podľa § 5 ods. 2 zákona č. 391/2015 Z.z.. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu a viesť alternatívne riešenie sporu je možné v slovenskom a anglickom jazyku.
12. Záverečné ustanovenia
12.1. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ na elektronické adresy zmluvných strán a odosielanie faktúry v elektronickej forme.
12.2. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z..
12.3. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
12.4. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Tieto obchodné podmienky sú účinné od 01.07.2024
Pravidlá súťaže na sociálných sieťach
Prečítajte si podrobné pravidlá súťaží, ktoré prebiehajú na Instagramovom profilu @optikaoravcova a facebookovom profile Optika Oravcová
1. Základné informácie
1.1 Organizátor súťaží je spoločnosť Nerea s. r. o., so sídlom Agátová 1929/6, 05201 Spišská Nová Ves, IČO: 46 935 924, Slovensko, Zapísaná v registri Okr. súd Košice I, odd. Sro, vl. č. 31218/V, (ďalej len „organizátor“ alebo len „Nerea“) ako prevádzkovateľ e-shopu www.optikaoravcova.sk.
1.2 Názov súťaže zverejnený na profiloch (ďalej aj ako „súťaž“).
1.3 Súťaže sa konajú v období, ktoré je uvedené v konkrétnom statuse pri konkrétnej súťaží,
1.4 Súťaž nie je sponzorovaná, odobrená ani riadená spoločnosťou Instagram a nemá s ňou žiaden vzťah. Instagram nemá voči súťažiacemu žiadne záväzky.
2. Súťažiaci
2.1 Súťažiacim sa stáva fyzická osoba s trvalým bydliskom alebo dlhodobým pobytom na území Slovenskej republiky, ktorá sa zapojí do súťaže na instagramovej stránke https://instagram.com/optikaoravcova a v termíne určenom v konkrétnom statuse pri konkrétnej súťaži, označí človeka do komentára pod súťažnú fotografiu a začne sledovať označené instagramové účty.
2.2 Súťaže sa môžu zúčastniť iba osoby staršie ako 15 rokov.
2.3 Zo súťaže sú vylúčení zamestnanci organizátora a im blízke osoby v zmysle ustanovenia § 116 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
2.4 Vyhlásenie súťaže bude zverejnené na instagramovej stránke instagram https://instagram.com/optikaoravcova/ a to v konkrétny dátum, ktorý je uvedený pod konkrétnou súťažou.
3. Pravidlá súťaže
3.1 Každý súťažiaci môže pridať pod súťažný príspevok aj viac komentárov s označenou osobou.
3.2 Organizátor si vyhradzuje právo vylúčiť zo súťaže komentáre, ktoré:
zjavne nemajú nijakú súvislosť so súťažným príspevkom,
obsahujú vulgarizmy alebo iné slovné spojenia, ktoré sú v rozpore so všeobecne akceptovateľnou spoločenskou morálkou a etikou,
obsahujú vyhrážanie a/alebo iné podobné slovné útoky vrátane klamlivých informácií o inej osobe,
podnecujú k nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine,
propagujú návykové látky alebo zľahčujú následky ich užívania,
ohrozujú fyzický, psychický a/alebo morálny vývin maloletých,
navádzajú iné osoby na nemorálne konanie alebo na konanie, ktoré je v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike,
sú v rozpore s týmito pravidlami a/alebo so všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike,
organizátor posúdi ako nevhodné na zverejnenie.
3.3 Výhercovia súťaže budú určení losovaním spomedzi všetkých súťažiacich zapojených do súťaže, pomocou aplikácie ( doplnené neskôr)
4. Vyhlásenie výhercov a odovzdávanie výhier
4.1 Výherca vyhrá cenu, ktorá je zaradená do konkrétnej súťaže.
4.2 Organizátor vykoná vyhlásenie výhercu zverejnením údajov výhercu v anonymizovanej forme v poste instagramovej stránky https://instagram.com/optikaoravcova/ a súčasne ho kontaktuje prostredníctvom súkromnej správy.
4.3 Výherca nie je oprávnený postúpiť cenu inej osobe; tým však nie je obmedzené jeho oprávnenie výhru darovať potom, ako ju nadobudne.
4.4 Doručenie výhry sa bude realizovať prostredníctvom doručovateľskej spoločnosti dohodnutej organizátorom; usporiadateľ doručuje výhry výlučne na území SR.
5. Ostatné podmienky súťaže
5.1 Súťažiaci nie sú oprávnení požadovať namiesto výhry finančné či akékoľvek iné plnenie a nemajú nárok na akékoľvek iné plnenia zo strany organizátora, než sú uvedené v týchto pravidlách.
5.2 O akýchkoľvek reklamáciách či námietkach rozhoduje s konečnou platnosťou organizátor. Organizátor si vyhradzuje právo bez náhrady súťaž skrátiť, odložiť, prerušiť alebo zrušiť či jednostranne zmeniť alebo doplniť jej pravidlá po celú dobu jej trvania, a to tak, že zmenu vyhlási organizátor na webovej stránke www.optikaoravcova.sk, kde sú k dispozícii platné a úplné pravidlá.
5.3 Organizátor je oprávnený kontrolovať všetky podmienky pre účasť v súťaži a v prípade sporu posúdiť a s konečnou platnosťou rozhodnúť o akejkoľvek otázke spojenej so súťažou. Organizátor si vyhradzuje právo vyradiť súťažiaceho zo súťaže alebo súťažiacemu neodovzdať výhru, a to v prípade porušenia pravidiel súťaže.
6. Vyhlásenie súťažiaceho a súhlas so spracovaním osobných údajov
6.1 Účasťou v súťaži súťažiaci dobrovoľne udeľuje organizátorovi (prevádzkovateľovi v zmysle zákona o ochrane osobných údajov) súhlas so spracovaním svojich osobných údajov, ktoré organizátorovi poskytol počas trvania súťaže, ako aj v súvislosti s prípadným odovzdaním cien na účely zaradenia do súťaže, jej vyhodnotenia a doručenia výhry.
Súťažiaci má právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby, právo na opravu osobných údajov, právo na vymazanie osobných údajov a právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov, právo namietať spracúvanie osobných údajov, ako aj právo na prenosnosť osobných údajov.
6.2. Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje výhercu v rozsahu a na dobu minimálne potrebnú na doručenie výhry, nie však dlhšie ako 3 mesiac.
6.3 Prevádzkovateľ poskytne osobné údaje sprostredkovateľom povereným správou svojej instagramovej stránky.
6.4 Tento súhlas so spracovaním osobných údajov je dobrovoľný. Odvolanie súhlasu počas trvania súťaže je účinné okamihom jeho doručenia organizátorovi a má za následok vylúčenie súťažiaceho zo súťaže.
Platnosť pravidiel
Tieto pravidlá sú platné od 1.1.2023
V Spišskej Novej Vsi dňa 1.1.2023 Nerea, s.r.o.