REVOLÚCIA V TECHNOLÓGIÍ MULTIFOKÁLNYCH ŠOŠOVIEK
V súčasnosti sú mladí presbyopi (ľudia, ktorí majú potrebu nosiť okuliare diaľka/blízko) taktiež nazývaní ako Generácia X. Je to generácia narodených v rokoch 1965-1980. Táto generácia žije inak v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami.
Špecifické vlastnosti Generácie X:
- 1/3 pracovnej sily v rámci EU tvoria ľudia Generácie X
- priemerný vek pre rozhodnutie mať prvé dieťa narástol na 30r.
- nakupujú 2x viac produktov online, aby ušetrili čas
- chcú všetko vyvážiť: kariéru, rodinu, koníčky
- prvá generácia, ktorá vyrastala s počítačom
Tento moderný život má dopad na zrakové potreby tejto generácie. Títo ľudia vykonávajú viacero aktivít v priebehu dňa, rýchlo prechádzajú z jednej činnosti do druhej a striedavo pozerajú do diaľky aj do blízka. Dnešní presbyopi očakávajú, že si udržia svoje tempo a nechcú byť obmedzovaní. Potrebujú plynule prechádzať z jednej úlohy na druhú v rámci svojho nabitého a rýchleho života. Objem videnia je momentálne novým kritériom pre presbyopov v rámci dynamického videnia v oblasti na dĺžku paže t.j. vzdialenosť 40-70cm.
Všetko vďaka kombinácií 4 revolučných technológii:
NANOPTIX
Nanoptix prakticky eliminuje rušivý plávajúci efekt a užívatelia si tak môžu vychutnať rovnováhu pri pohybe. Technológia Nanoptix rozdelí okuliarovú šošovku na tisíce malých častí, ktoré stabilizujú vychýlenie lúčov.
SYNCHRONEYES
SynchronEyes technológia berie do úvahy fyziologické rozdiely medzi oboma očami, ktorá zaisťuje extra veľké zorné pole a nositelia tak zažívajú širokouhlé videnie.
XTEND
Xtend prináša ostré videnie na niekoľko vzdialeností v rovnakom uhle pohľadu; uživatelia tak môžu ľahko zachytiť každý detail na dĺžku paže a to aj v pohybe.
4D TECHNOLOGY
Exkluzívna technológia 4D Technology zohľadňuje pri výpočte okuliarovej šošovky dominantné oko pre videnie a zabezpečuje tak nositeľovi okamžitú reakciu. Obdobne ako sa v populácii vyskytuje pravorukosť a ľavorukosť, je dominantné oko určujúce pre naše videnie. Určenie dominantného oka je potrebné vykonať alebo potvrdiť špeciálnym meraním.
V súčasnej dobe bola personalizácia progresívnej šošovky viac orientovaná na videnie do diaľky ako na videnie do blízka. Zatiaľ čo parameter Návyky pri Videní do Blízka (NVB) je kľúčom k poskytnutiu najlepšieho možného videnia a posturálneho komfortu. Videnie do blízka zahŕňa reakciu držania celého tela t.j. hlavy, krku, lakťov a ramien.
NVB poskytuje nositeľom presvedčivú skúsenosť už v očnej optike. Varilux X Series v kombinácii s novým NVB meraním prináša plynulosť a adaptáciu.
Mgr.Zuzana Hasajová
Podobné články
Prečo máme farebné oči ?
Čo nám dodáva farbu očí? Naším očiam dodáva farbu pigment melanín, ktorý sa nachádza v očnej dúhovke. Dúhovka je časť oka, nachádzajúca sa medzi rohovkou...
Vogue Eyewear
Značka Vogue Eyewear vznikla v roku 1973 pod rovnakým názvom ako najprestížnejší módny časopis a je to jedna z najpredávanejších okuliarových značiek vo svete. Je...
Okuliare na počítač. Ako sa chrániť pred modrým svetlom?
Modré svetlo na nás svieti nielen z prírodných zdrojov ako napríklad slnečné žiarenie, ale najmä z elektronických zariadení ako sú smartfóny, monitory počítačov a tabletou...