Tak ako sa trendy menia v účesoch, obliekaní tak ani pri slnečných a dioptrických okuliaroch to nie je inak. Trendy v optickom svete sa neustále vyvíjajú a menia. V predchadzajúcich sezónach boli veľmi úspešné obdĺžníkové tvary, ktoré mnohí nazývali „bifľošky“. Minuloročný trend hrubých acetátových okuliarových rámov prelomil nový smer minimalistických okuliarov vyrobených z kovu.
LENONKY
Okuliare, ktoré sa stali poznávacím znamením Johna Lenona, sa vracajú vo viacerých verziách 21.storočia. Lenonky tvoria veľkú časť kolekcie Ray-Ban, ale nielen tejto značky. Charakteristický tvar sa objavuje vo viacerých kolekciách. V minulosti bol podobný model okuliarov nazývaný windsors. Objavil sa v Anglicku okolo roku 1880 a do vypuknutia 1.svetovej vojny sa tešil veľkej popularite. Windsors boli len dioptrické okuliare a vyznačovali sa tenkým drôteným rámom so silne zavinutými stránicami. Preslávil ich John Lennon- člen skupiny The Beatles a neskôr sa spájali hlavne so Subkultúrou hippies. V súčasnosti sa vracajú ako nová ikona módy a najsilnejší trend tejto sezóny.
AVIATOR
Príbeh značky Ray-Ban sa začína konkrétnou potrebou, ktorú vyslovila americká armáda. Air Force na začiatku 30.rokov 20.storočia vybrala optickú firmu Bausch&Lomb ako najdôveryhodnejšieho partnera v podnikaní a požiadala ju, aby navrhli okuliare pre armádnych pilotov, pričom okuliare by mali byť elegantné, praktické a efektívne v boji so slnečnými lúčmi. Takto vznikol dodnes obľúbený model Aviator a zároveň vznikla aj dcérska spoločnosť Ray-Ban. Tento trend je viditeľný všade a je o neho čoraz väčší záujem. „Aviatorky“ sú dostupné vo viacerých farebných prevedeniach či už v slnečných modeloch alebo aj dioptrických.
OD MASIEK KU BLAZE
Okuliare typu „maska“ sa tešili obľube už v minulosti. Navrhovali sa v kombinácii so širokými stránicami ozdobenými veľkým logom značiek. Predstavovali trend vyzývavého luxusu tých, ktorí chceli vybudovať svoj imidž pomocou značkových doplnkov. Od vynálezu technológie výroby rámov z plastu bolo možné vyrábať široké a ploché šošovky. Od okamihu, keď sa tieto okuliare objavili v americkom Vogue v roku 1959 na fotografiách, boli nazývané „onsie“ a výborne ladili s futuristicko-geometrickou estetikou 60.rokov. V roku 2017 sa „masky“ vrátili ako najhorúcejší trend sezóny predovšetkým v línii Blaze značky Ray-Ban a doslova prevalcovali konkurenciu. Inovačná, plochá konštrukcia šošovky osviežuje vzor a kovovým rámom pridáva originálnu formu, nadčasový profil, energiu a lesk.
Mgr. Zuzana Hasajová